Késő tavaszi éjszaka „Három Kívánsággal”

• 15 May 2016

Szép tavaszias nap volt kellemes időjárással. Este 6 óra körül érkeztünk a kiszemelt helyre, ahol a féltető alá szépen berendezkedtünk, kicuccoltunk.

Stabil kis építmény, kapóra jött aznap éjjel…

18:30 körül sporttársam, Szalai Kornél felszerelte a botot, bekeverte az etetést: 2-3 marék Dynamite Baits Hi-Attract Spicy Crab & Garlic bojli 20 mm-es méretben és 2-3 marék házilag kifőzött fokhagymás kukorica. Csali: szintén Dynamite Baits The Crave PopUp 20 mm-es méretben. A szerelék útnak indult, a parton én fogom a botot, a csónakban öcsikém és Kornél indult a kiszemelt hely felé.

„A csónakban öcsikém és Kornél halad a kiszemelt hely felé”

A helykeresés során letapogattuk a medret, így biztosan tudtuk, jó helye lesz ott a horognak. Ezen a részen 1-1,6 m a jellemző vízmélység. Szerelék a helyén, etetés beszórva – a nád mellett 2 méterre a szerelék startra kész.

A nád mellett 2 méterre a szerelék startra kész

Készülődtem én is, etetést kevertem: 2-3 marék Haldorádó Carp Boilie 20 mm-es Főzött - Fekete Tintahal, 2-3 marék tejsavas házi főtt kukorica. Csali: Haldorádó Bevonatos Főzött Csalizó Bojli - Fekete Tintahal 18 mm-es méretben, Haldorádó Quatro Fluo Pop Up - tintahalas ízben, 14-es méretben hóember csaliként felkínálva.

A hóember csalikombináció

Az általam használt végszerelék

Bot felszerelve, 19:20 körül jártunk. A leszúrókkal komótosan odasétáltam Kornél botja mellé, elhelyeztem őket és épp a jelzőt tekertem a helyére, mikor Kornél jelzője megszólalt. Felkaptam fejem. „Kóórnééél!! Gyere!!!” Kb. 10 perc fárasztás után került partra egy csodás, egyedi ismertetőjegyekkel rendelkező nyurga. Szájfertőtlenítés, mérlegelés, fénykép és a hálás búcsú következett.

Szép, hosszúkás, erős és még sorolhatnám, de ezt érezni kell!

A visszaengedés pillanatai. Súlya 8 kg volt kereken

Na de most én jövök! Szerelék a helyén. Találtam egy pofás kis nyiladékot a nádrengetegen, gondoltam rögtön, „itt jár a hal”! Kornél is visszahúzta szerelékét, de most egy kicsivel arrébb. Botok élesítve, jöhetnek a harcosok!

Botok élesítve, jöhetnek a harcosok!

20:00 – ideje vacsizni. Nekiláttunk, ettünk, elütöttük az időt. 21 órakor gyönyörű húzós kapás érkezett, rögtön sprint a bothoz, mert közel van a nádhoz a szerkó. Élvezetes fárasztás következett a 2,75 librás bottal. A hal partot ért. Mérlegelés, fertőtlenítés, megérdemelt trófeafotó és visszaengedés!

9 kg, igazi töves

Míg a hal kint van, folyamatos öntözést kap

Engedem útjára, „küldd ide spanokat is!”

Ízvilág és taktika ugyanaz, vissza a nyiladékba. Elhelyeztem az in-line szereléket egy keményebb részre, ahol csak 1-2 cm iszap van. (Haldorádó Hexagonal Lead Inline ólmot használtunk – Kornél 80, míg én 70 g-os méretben.) Ismét várakozás. 22 óra körül gyenge kapásom volt, egy 2 kg-os kisördög próbálkozott. Bosszankodtam kicsit, amiért csak a melót hozta nekem, de ha kicsi van, akkor ott a nagy is.

Szerelék vissza a nyiladékba, ismét várakozás. Telihold volt, világosság, mégis egyre sötétebb lett: jött egy kora nyári zápor. Hirtelen szakadni kezdett eső, nagy szél kerekedett. Egész 2 óráig tartott, akkor alább hagyott a zuhi. Szélcsend lett, az eső is csak csepergett. Bajtársam úgy gondolta, felfrissült a víz, ő most frissít egyet. Csaliként Haldorádó Bevonatos Főtt Csalizó Bojlit tett fel fekete tintahalas ízben, könnyítésként pedig Dynamite Baits The Crave PopUp golyót faragott meg. Az eredmény nem is maradt el! 3 órakor húzós kapásra egy szép kis 4 kg-os töves látogatott el hozzánk, ám a fénykép valamiért elmaradt. Mivel a jelek szerint tetszett a halaknak a faragott csali, rögtön vissza is vitte. Keresett egy pofás kis öblöt a nádnál és elhelyezte a szereléket. Az eső megint rázendített, azonban most szél nélkül. Éppen csak elkezdett esni, mikor megcsippant a jelzőm. Odanéztünk mindketten, vártuk a kapást… de kialudt a LED-sor fénye. Elfordulunk, ám ekkor mintha csak kilőtték volna, olyan erősen jelentkezett a kapás! Szaladtam a bothoz, de a part felázott, és ahogy leugrottam a töltésről, a sima talpú utcai cipő zéró tapadást nyújtott, így végül lábaimat az égnek dobtam és nagyot nyekkentem a sárba. De kapás van! Felpattantam és belekezdtem a küzdelembe. Kornél nagyon megijedt. Óvatosan lemászott a partoldalon, majd aggódva kérdezgette, jól vagyok-e: „Semmi gond? Biztos jól vagy?”… Akkor még semmit nem éreztem. Egy jó 10-15 perces fárasztás következett, erős tükrös küzdött a horogvégen. A küzdelem lezajlott, végül is én nyertem. Mikor a hal partra került, és kezdtem megnyugodni, rögtön éreztem az esés velejáróit. De a hal a lényeg! Fertőtlenítés, mérlegelés, fénykép következett, majd búcsút vettünk egymástól.

Tükrösökre jellemzően kitartó volt… 9 kg

Gondoltam, megvárom, míg az eső alábbhagy, esőkabát híján semmi kedvem nem volt 13 fokban zuhanyozni. De ez nem következett be. Bőrig ázva próbáltuk fenntartani a versenyszellemet, de reggel fél 6-kor úgy döntöttünk, szépen teljesítettünk, megérdemeljük a pihenést. Így hát hazatértünk. Túlnyomórészt ezen a vízen horgászunk. Szép nádasok, természetes akadók jellemzik. Nem túl nagy vízterület, de legalább szép környezet és nem egy unalmas kockató: Három Kívánság Tava horgásztó – Töttös.

Így telik egy gyors éjszakai horgászat két ifjú bojlissal. Kívánok az összes sporttársnak jó fogást! És ami számomra a legfontosabb: CATCH & RELEASE!